Om Vuggestuen Ribevej

Fakta om os

Vi er en kommunal 0 – 2 års daginstitution, som har plads til 60 børn. I huset er børnene fordelt i 4 traditionelle vuggestuegrupper med hver 15 børn op til 3 år. Grupperummene er ens, og er placeret med 2 grupperum i hver afdeling i huset. I midten har vi et kæmpe alrum som vi kan bruge på mange forskellige måder, både til stille aktiviteter og til fysisk udfoldelse.

Særligt for Vuggestuen Ribevej, tilbyder vi kommende børn og forældre mulighed for at komme i legestue, 1 gang om ugen, 3 måneder før barnet starter. Her har børn og forældre mulighed for at lære vuggestuen at kende før den egentlige opstart.

I er altid velkomne til at kontakte os, for at høre mere om vuggestuen.

Tryghed er grundstenen

Hos Vuggestuen Ribevej, vægter vi omsorg og tætte relationer højt. Vi vil gøre vores bedste for at være nærværende og anerkendende pædagogisk personale der ser, hører og møder barnet i dets individuelle udvikling.

Gensidig tillid og dialog er vigtig for et godt samarbejde med Jer omkring Jeres barns trivsel og udvikling.

Aktiv kroppe er garanteret med fysiske aktiviteter

Bevægelse er et centralt omdrejningspunkt i hverdagen, hvor børn såvel som personale er legende og fysisk deltagende i aktiviteter.

Vuggestuen Ribevej har i perioden 2016 – 2019 været med i Aalborg kommunes 0-2 års projektet ”små børn, små skridt – store successer”. Projektet har givet personalet viden om børnenes lærende hjerne og sansemotorik.