Institutionsbestyrelse

Forældreinddragelse på dagtilbudsområdet

Forældreinddragelse sker på 2 niveauer - henholdsvis via institutions- og dagtilbudsbestyrelser.

Institutionsbestyrelse

Du kan blive valgt ind i institutionsbestyrelsen, hvis du stiller op til bestyrelsesvalget i institutionen. Repræsentantskab i institutionsbestyrelsen giver dig mulighed for at blive inddraget i de pædagogiske og didaktiske overvejelser i Vuggestuen Ribevej. Du får mulighed for at være med til at sætte retning og tage betydningsfulde beslutninger for dit barns liv i vuggestuen. Der afholdes årligt 3-4 møder i institutionsbestyrelsen.

Dagtilbudsbestyrelse

Formanden for institutionsbestyrelsen sidder automatisk med i dagtilbudsbestyrelsen. Dagtilbudsbestyrelsen består af dagtilbudslederen, pædagogisk personale, en pædagogisk leder og formænd for alle institutionsbestyrelserne i dagtilbuddet.

Opgaver og beføjelser

Bestyrelsen kan blandt andet være med til at ansætte pædagogisk personale, planlægge sociale arrangementer, have medindflydelse på de pædagogiske læreplaner og medbestemmelse omkring vuggestuens frokostordning.

Institutionsbestyrelsen pr. 1 maj 2023

Formand

Lars (Far til barn på Tumlegruppen)

Næstformand