Traditioner

Forældremøde

I juni måned afholder vi forældremøde med valg til bestyrelsen. Her vil der ligeledes være mulighed for at komme ind på dit barns gruppe og høre nærmere om hverdagen i vuggestuen.

Minibibliotek

Et minibibliotek er en samling af udvalgte bøger, som børn og deres forældre kan låne med hjem. Målet er bl.a. at ruste forældre til at lege sproget ind i børnenes hverdag. Minibiblioteket er et redskab, der understøtte barnets sproglige udvikling. Det er ikke bogen alene, der gør forskellen men nærværet og samspillet mellem barn og forældre/pædagogisk personale, der er afgørende for at bogens indhold kan bidrage til barnets sproglige udvikling. Der er et minibibliotek i hver ende af vuggestuen. Det er åbent hver dag og når I låner en bog skal i skrive navn på jeres barn samt navnet på bogen på udlånssedlen ved siden af. Alle bøger er udstyret med fokusord samt billede heraf. Det kan være ting, begreber eller følelser fra bogens indhold, som I kan tale med jeres barn om.